Skip to main content

Din partner inom rikstäckande ekonomisk förvaltning

Att hantera ekonomin i en bostadsrättsförening (BRF) kräver tid, kunskap och engagemang. Vi på Nest är specialister på ekonomisk förvaltning och erbjuder en trygg, modern och heltäckande lösning för er BRF. Med oss som partner kan styrelsen fokusera på föreningens utveckling, medan vi tar hand om allt från löpande redovisning och bokföring till budgetering och årsredovisning.

Vår ekonomiska förvaltning är utformad för att göra arbetet enklare för både styrelsen och de boende. Genom vår egenutvecklade styrelseportal får ni full kontroll över föreningens ekonomi, dokument och mötesprotokoll – allt samlat på ett och samma ställe. För de boende erbjuder vi BoAppen, en smart lösning som gör det möjligt att ta del av viktig information, hantera felanmälningar och kommunicera med styrelsen direkt från mobilen.

Ni utvecklar er BRF – vi tar hand om förvaltningen

Med Nest får ni inte bara en trygg och pålitlig partner, utan också tillgång till digitala verktyg som effektiviserar arbetet och skapar en smidigare vardag. Låt oss ta hand om den ekonomiska förvaltningen – så kan ni fokusera på att utveckla er BRF.

Dator som visar Nest tjänst för bokföring anpassat till en bostadsrättsförening.
Ett rum med runt bord och gröna stolar i en BRF.

Nest förenklar administrationen

Med Nest får er bostadsrättsförening en komplett lösning. Vi hanterar allt från löpande redovisning och bokslut till hyres- och avgiftsadministration, samt överlåtelser och pantsättningar. Vår tjänst gör det enkelt att följa föreningens ekonomi och ta rätt ekonomiska beslut.

Så här kan våra
tjänster hjälpa er


Löpande redovisning

Den löpande redovisningen är grunden för föreningens ekonomi. Vi hantera hela processen åt er och sammanställer det i ett månadsbokslut.


Medlems- och lägenhetsförteckning

Medlems- och lägenhetsförteckningar ligger till grund för bostadsrättsförenings verksamhet. Vi sköter all administration och arkiverar det som krävs, antingen digitalt eller fysiskt.


Bokslut och årsredovisning

Vi tar hand om bokslut och årsredovisning så att ni både följer lagkrav och får en insikt i föreningens finansiella status.


Budget

Budgeten är ett viktigt styrdokument och gör det möjligt att följa föreningens ekonomi. Med en budget säkerställer ni att bra ekonomiska beslut kan tas.


Hyres- och avgiftsadministration

Vi ser till att avier med korrekt belopp skickas ut och att inbetalningar sker i tid så att föreningens kassaflöde säkerställs.


Överlåtelser och pantsättningar

Vi hanterar hela flödet genom överlåtelser och pantsättningar, samt ser till att kraven på de register som krävs följs.


Köhantering

Vi sköter hela processen från att någon ställer sig i kö till att sköta kontakt med intressenter och senare även uthyrningen.


Moms, skatt och arbetsgivaravgifter

Vi lämnar in deklarationerna och hanterar inbetalningarna av moms, skatt och arbetsgivaravgifter.


Arvoden

Vi gör processen för arvoden enkel, både vad gäller underlag och utbetalning.

Funderar din bostadsrättsförening på att byta förvaltare?

På Nest har vi bra rutiner och kan effektivt ta över den ekonomiska förvaltningen av er BRF, utan onödigt krångel. Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa just er!